Webopac Preferences – Profiel Magazijnaanvraag

1. Inleiding[//]

In dit gedeelte vindt u diverse berichten en opties gerelateerd aan de magazijnaanvragen module. Dit is optionele functionaliteit, die al naar behoefte gebruikt kan worden.

Zie ook de algemene informatie over dit onderwerp.

De te definiëren teksten en opties betreffen:

·                Teksten op de schermen voor het plaatsen van magazijnaanvragen

·                Teksten gerelateerd aan magazijnaanvragen die gebruikt worden op het scherm met actuele reserveringen

·                Teksten op het scherm met magazijnaanvragen berichten voor lezers

·                Magazijnaanvragen servicebalies voor aanvragen van niet-gecatalogiseerd materiaal

U kunt opties en teksten definiëren voor elk profiel en voor elke taal.

·                Selecteer de taal voor het profiel uit de dropdown lijst

·                Selecteer het profiel waarvoor u de wijzigingen wilt maken

Talen zijn gedefinieerd op de Start pagina.

2. Setup [//]

2.1 Algemene opties[//]

Hier kunt u aangeven of magazijnaanvragen geplaatst mogen worden vanuit de WebOpac en of leners voor elke aanvraag moeten inloggen.

Als u de tweede optie op Ja zet, betekent dit, dat de lener automatisch uitgelogd wordt na het plaatsen van een magazijnaanvraag.

2.2 Teksten[//]

Onderstaande teksten kunnen worden aangepast voor de diverse schermen / situaties binnen magazijnaanvragen.

2.3 Lenersopties[//]

In deze sectie kunt u aangeven wat leners mogen doen binnen de magazijnaanvragen module:

2.4 Afleverlocaties[//]

In deze sectie kunt u aangeven welke afleverlocaties beschikbaar zijn voor leners die een aanvraag plaatsen:

2.5 Velden enz.[//]

In deze sectie kunt u aangeven welke zichtbaar zijn voor leners die een aanvraag plaatsen, per type aanvraag:

U kunt ook de bibliografische velden beschikbaar voor het aanvragen van niet-gecatalogiseerd materiaal en hun volgorde aanpassen. Daarnaast kunt u aangeven welke bibliografische velden verplicht zijn:

Wanneer de gebruiker een plaatskenmerk invoert, zal het systeem controleren of dit voorkomt in de database (Alleen de databases gedefinieerd onder "Te controleren databases …" worden doorzocht).

Als er geen overeenkomst is, dan wordt de normale procedure voor het plaatsen van een aanvraag voor niet-gecatalogiseerd materiaal gevolgd.

Als meerdere titels overeenkomen met het plaatskenmerk, dan verschijnt onderstaande melding:

“Er zijn meerdere titels met dit plaatskenmerk, zoek in de catalogus naar de juiste titel.”

Als er één overeenkomst gevonden wordt, dan verschijnt de melding: "Er is een titel met dit plaatskenmerk". De gebruiker wordt automatisch doorgeleid naar de normale procedure voor het plaatsen van een magazijnaanvraag voor die titel.

2.6 Afleverlocaties[//]

Servicebalies voor magazijnaanvragen worden gedefinieerd in AFO 618 – Balies. Met deze optie kunt u bepalen welke afleverlocaties beschikbaar zijn voor het plaatsen van aanvraag voor niet-gecatalogiseerd materiaal.

Let op

Vergeet niet om, na wijzigen van teksten onderaan de knop ‘Wijzigingen opslaan' aan te klikken. Zoniet worden de wijzigingen niet bewaard.

Wanneer u iets wijzigt en de wijzigingen opslaat wordt onderstaand scherm gepresenteerd:

·                Kies Kopieer deze waarde om de wijzigingen ook naar andere profielen te kopiëren

·                Kies Kopieer niet wanneer u niet wilt dat de wijzigingen ook voor andere profielen doorgevoerd worden.


·                     Document control - Change History

 

Version

Date

Change description

Author

1.0

August 2008

Creation

delivered as part of 2.4.3 updates

 

1.1

January 2009

Additional options
delivered as part of 2.4.3 updates

 

2.0

December 2009

new options for non-catalogued titles requests
part of 3.0 updates